Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
MartinS skrev:Joel, bildgoogla på ac kondensor så förstår du att det är mycket troligt att den kan gått sönder sedan köpet.
Här har du en bild, Aluminiumet i kondensorn är lika tjockt som det runt tuggummit, dessutom sitter det mitt i skottlinjen från stenskott, och tar inte stenen det så fräter vårt vägsalt hål på aluminiumet som tomtebrus.

Bild
Användarvisningsbild
av joel80
Ok.. men då jag som sagt aldrig haft möjlighet att använda ACn och handlaren enligt egen uppgift inte heller testat den så är det ju minst lika troligt att den varit trasig innan köp.
Jag hade som sagt bara kört 420 mil när jag upptäckte det. Det ligger på handlaren att kolla om det funkar innan de säljer bilen.. skulle de kollat systemet och haft verkstadsprotokoll och inte bara sagt "av vad jag vet så funkar det felfritt" så hade det varit en annan sak. Då hade de kanske haft "bevis" för att felet uppstått senare.. bevisbördan för när det inträffat ligger på säljaren de första 6 månaderna.
Användarvisningsbild
av SA4AQS
VolvoB20 skrev:
MartinS skrev:Joel, bildgoogla på ac kondensor så förstår du att det är mycket troligt att den kan gått sönder sedan köpet.
Här har du en bild, Aluminiumet i kondensorn är lika tjockt som det runt tuggummit, dessutom sitter det mitt i skottlinjen från stenskott, och tar inte stenen det så fräter vårt vägsalt hål på aluminiumet som tomtebrus.
http://media.tumblr.com/tumblr_ljssftskHH1qcfyp8.jpg
Ja aluminiumet i kylflänsarna, men inte kondensorns rör, dom är kanske 1-0.5mm tjocka dom ska ju trots all klara trycket från köldmediet.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
SA4AQS skrev:
VolvoB20 skrev:
http://media.tumblr.com/tumblr_ljssftskHH1qcfyp8.jpg
Ja aluminiumet i kylflänsarna, men inte kondensorns rör, dom är kanske 1-0.5mm tjocka dom ska ju trots all klara trycket från köldmediet.
Javisst... jag var bara lite ironisk.....

Men jag har bytt ett antal kondesatorer där vägsaltet har frätt igenom tryckusatta delar som tex rör eller gavlar.

Har en gammal kondensor som är mattsvart expoxilackerad och den verkar ju hålla i evighet. De nya är ju naken alu som fräts hårt av saltet.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Nu har det bränt en kabel igen :D Har […]

installera dragkrok

På exempelvis XC70 2012 ska det till tv&arin[…]

Låscylinder

Men får man löst cylindern när den[…]

Hej jag har problem med att min srs lampa lyser oc[…]