Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Drogen
Provade i 850-forumet utan lycka så jag testar om jag får något napp här. Jag fick med en uppsättning vinterhjul när jag köpte en s80 för några veckor sedan. När jag i går monterade dom så visade det sig att dom inte ser likadana ut. Jag har konstaterat att fälgarna är 16" Columba från en 850 turbo. Ekrarna (eller snarare bladen) är vända åt olika håll (se bild) och problemet är att jag fick tre åt ett håll och en åt det andra hållet.

Hur jag än placerar fälgarna så kommer jag att få en sida där fälgarna pekar åt vars ett håll. Det verkar som dessa är specifika höger och vänsterfälgar, eller? För att få den "vassa" änden i rotationsriktningen så borde det vara två fälgar åt varje håll.

Till saken hör att tre av fälgarna har ett serienummer präglat i centrum medan den fjärde är helt slät. Har man kompletterat med någon piratfälg eller? Kan man få tag i en fälg åt "rätt" håll så det ser normalt ut? Har sökt lite men det förekommer bara kompletta uppsättningar begagnade och då kan man ju lika gärna köpa något annat...

Bild
Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&ar[…]

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]