Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
jag är inne på lucif3r linje. Hade en bekant som verkstan ej fick till felet på och efter anmärkning andra ggn var det bara 2 veckor för fixa det sen körförbud.
av SEpaket
Får jag låna denna lite. Om man missar besiktningen då? Då har man ju inte fått en tvåa och bilen har körförbud direkt. Är bilen då totalt garagebunden? Eller kan jag åka förbi bilprovningen, besiktiga den med en 2a och sedan köra en månad med den? Problemet i mitt fall ligger i att avgaset inte går igenom och jag hann inte fixa det. När jag ändå byter det skall jag få ett par andra saker gjorda, vilket jag vill ha gjort på min verkstad. Den ligger tyvärr 10 mil norrut och om jag inte är felinformerad får jag bara köra till närmaste verkstad (svindyr mekonomen) med en obesiktigad bil. Så skulle jag i teorin kunna åka in på bilprovningen, få en tvåa på avgaset och sedan köra upp bilen till verkstaden för egen maskin eller måste jag hyra in en transportör?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jadu, min V70 var ju avställd/körförbud vid köp pga. utebliven besiktning. Den fick jag iaf köra till närmaste verkstad samt besiktning.
Detta var ju dock i samband med ägarbyte, så det är möjligt att det är lite andra regler då.

Det stämmer att det är närmaste verkstad på kortaste vägen som gäller med obes/körförbud bil.

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]

start o stop

Kan bara stängas av med bilar som har Sensus […]

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]