Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
Ja, som rubriken säger: måste ja ha kvar torkarbladen/spolarna för framlyktorna inför besktningen? vart ju så mycke snyggare utan dom krokarna, så kunde inte motstå att ta bort dem. sen hörde ja att man behöver dem på besiktningen?

ps. inga förslag att "sätta tillbaka dem" då isärplockningen vart lite väl destruktiv :twisted: ...
av Addekarlsson
Så länge bilen inte är helbilsgodkänd så behöver dom inte sitta där. Men, sitter dom där, så måste dom fungera däremot. Har du tagit bort torkarblad/armar, så hoppas jag du tagit bort motorerna med. För motorerna får inte sitta där utan armar på besiktning heller, då axeln som sticker ut klassas som vasst utstickande föremål, och kan skada fotgängare som du kör på.
Löjliga regler, men så är det i alla fall. :lol:

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
Addekarlsson skrev:Så länge bilen inte är helbilsgodkänd så behöver dom inte sitta där. Men, sitter dom där, så måste dom fungera däremot. Har du tagit bort torkarblad/armar, så hoppas jag du tagit bort motorerna med. För motorerna får inte sitta där utan armar på besiktning heller, då axeln som sticker ut klassas som vasst utstickande föremål, och kan skada fotgängare som du kör på.
Löjliga regler, men så är det i alla fall. :lol:

Mvh/ Adde

ne, tog bort motorerna å hela paketet! å bekräftande fotgängare skulle ja inte offra mina fina lyktor för dem, skulle ta dem över grillen :D
tack för svar.
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]