Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Om denna man påstår att Amerikanska myndigheter inte brytt sig så ljuger han så det ryker om det när ett ett land som USA med stenhårda avgasregler knappast skulle negligera felet.Detsamma gäller i Sverige om en varningslampa av något slag lyser i samband med besiktning.
Måste väl finnas en uppsjö av andra S70 där lampan inte lyser?
Jag skulle iaf inte köpa en sån bil, vad finns det som säger att inte lampan börjat lysa efter senaste besiktningen och att alla andra besiktningar har den inte lyst.
Amarace skrev:Måste väl finnas en uppsjö av andra S70 där lampan inte lyser?
Jag skulle iaf inte köpa en sån bil, vad finns det som säger att inte lampan börjat lysa efter senaste besiktningen och att alla andra besiktningar har den inte lyst.

förstår din mening, dock så har jag ett kommande projekt så s70:n måste vara mörkblå och finns tyvärr inte så många i närheten där jag bor och denna var i otroligt fint skick.

Även sant, man ska inte förlita sig för mkt om den tänds efter besiktning
Grundprincipen är att lampan lyser för att något är fel!
Dock ska du inte få en anmärkning på din bil, då den är ibruktagen före 2002-01-01.
Ingen fara ur besiktningssynpunkt alltså! Men något är fel i bilen som kan påverkar bensinförbrukning m.m!
menar säljaren då att "check engin" lampan lyser på alla USA-Volvo? Eller började den lysa när bilen märkte att den kommit till Sverige :D ? låter som en väldigt tveksam förklaring.... Californien hade strängare krav än Eu på den tiden och jag tror inte volvo specialtillverkar bilar till CA. Den lyser i vart fall inte på min USA-import. köp en OBD2-läsare på biltema för 399 kr och kolla felkoden, den får du alltid använding för!
ljudet av ett dött batteri?

Idag när jag skulle starta på knappen k[…]

Nolla motor V70 D3

Att lyfta toppen behövs inte tror jag. Det fi[…]

Problem med airbagen V70 .01

Har följt kabeln och just innan den gå[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]