Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av umekille
Mötte flera ikväll som man funderar hur de gått genom besiktningen.
Inte så att ljusbilden stod helt galet men de var på vippen för höga
och lyste bländande starkt. Är orginallyset så dåligt på nyare bilar att
det måste mixtras med starkare lampor eller xenon?
vet en som kör me fulxenon i en w123 bara för att han tycker det är "fett", det bländar nästan mer med halvlyset än med hellyset och då har han ändå 4 knickare i fronten, 2 me xonon, sen har han två kantiga hellor på taket men ändå så bländar hans halvljus mer.

hatar att ligga föra han för man ser inte ett skit i spegeln så har funderat på att solfilma den bara för det :roll: men finns inge värre än dom som har fulxenon i sina 30 år gamla bilar och tycker det ser bra ut för det gör det inte
Kan bara instämma i att dessa fulxenon bländar något för*ävligt :(

Även alla dessa ''enögda'' bilar ute i trafiken tycker jag är irriterande, även om dom inte bländar då. Men det har väl sin förklaring i att nyare bilar klarar inte svenssons av att byta lampor i.
osla skrev:vet en som kör me fulxenon i en w123 bara för att han tycker det är "fett", det bländar nästan mer med halvlyset än med hellyset och då har han ändå 4 knickare i fronten, 2 me xonon, sen har han två kantiga hellor på taket men ändå så bländar hans halvljus mer.

hatar att ligga föra han för man ser inte ett skit i spegeln så har funderat på att solfilma den bara för det :roll: men finns inge värre än dom som har fulxenon i sina 30 år gamla bilar och tycker det ser bra ut för det gör det inte
En hammare i varje lykta på din bekants bil hade vart bättre än solfilm på din bil. Hade någon av mina bekanta gjort så hade jag tagit ett snack med dem och hade inte det hjälpt hade jag sagt upp bekantskapen. Jag umgås inte med folk som har den attityden.
Beror ju lite på hur man monterat "ful-xenon´et" också. Volvon min har ju en sån där manuell höjdjustering till halvljuset, inne i bilen. Ställer jag den i normalläge bländar det lite. Ställer jag ner den 2 hack så bländar det inget alls. (35w 6000k) Sen kör ju många smartskaft med 55w Xenon i halvljuset och det är bara dumt. Bländar ju om man så ställer ned lyset i backen.
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]