Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Mustangpelle
Hej

Jag funderar på att köpa ett par nyare VOLVO stolar men sätta in dom i en annan bilmodel.
Har en fundering på den elektriska styrningen av stolarna

Någon som vet om den kräver kommunikation med en dator eller är den helt fri från data anslutning?

Det vill säga endast en strömmatning hade jag hoppats på?

Tacksam för svar! :)
Användarvisningsbild
av Variosboy
Det jag kan bidra med är att jag vet att stolsminnet på något sätt är länkat med sidospelarnas minne. Så någon form av dataanslutning borde finnas.
av Mustangpelle
Lucif3r skrev:Ja, det stämmer. Tänk dock på att det sitter sidokrockkudde i dom, som styrs via en databox :)
Förslagsvis bör du montera ur dessa innan du sätter dom i den andra bilen. Airbags är farliga grejor om dom löser ut vid fel tillfälle.
Tack för tipset!

Förstör man inte skinnet på stolarna om man försöker demontera dom?
Eller går dom demontera via ryggstöd bakom panel?
av mbc
Lucif3r skrev:Ja, det stämmer. Tänk dock på att det sitter sidokrockkudde i dom, som styrs via en databox :)
Förslagsvis bör du montera ur dessa innan du sätter dom i den andra bilen. Airbags är farliga grejor om dom löser ut vid fel tillfälle.
Är du säker på att det är databox?
På s/v70 av äldre modellen är det mekanisk utlösning på sidokuddarna ingen data eller el inblandad.
Jag är rätt säker på att det är lika på c70.
Användarvisningsbild
av Nexus
Är skinnet i bra skick är det inga problem klä av ryggstödet. Bara lite pilligt. Jag hade nog låtit de sitta kvar du ska ju ändå inte koppla in de....
Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]