Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
KenZoo skrev:kikar på en corsa -00 med trasig tändbox.

Vad är en tändbox?
gärna bild o pris
Bäst är att fråga den som säljer?
Det finns styrdon som kallas tändbox.
Det finns tändkassett som kallas tändbox.
Utan mera fakta är det omöjligt att säga nåt mera exakt än följande: Kassett runt 1000-2000, styrdon 3000-12000. Byte och programmering tillkommer på styrdonet.
av KenZoo
Säljaren är en brud, inget illa så men jag tror icke hon vet vad det är.

vet du om man kan skaffa ett styrdon på skroten? eller är dom gifta med bilen ?
av kvillebäck
Tror det är en tändkasset som avses. Det är i så fall den delen som sitter ovanpå motorn med inbyggda tändspolar och tändhattar. Mycket lätt att byta men kolla priset innan du slår till.

https://www.allabildelar.se/bilmodell/O ... A4ndkasset

Köp en beg på öppet köp och ha med dig när du skall provköra så blir du inte lurad på en bil med något större fel dolt med ett till synes lättlagat fel.

Jag tror inte corsorna började Canbusstyra delarna före den karossen som kom 2001. men efter det kan du inte ens byta originalradio utan programering
av *pettson*
Ett tips är att komma ihåg: FRÅGA! om man har öppet köp på elektronik. 99% har detta under förutsättning att den kommer tillbaka i oskadat/ oöppnat emballage, det betyder att man kan inte testa med delen och sen skicka tillbaka den.
Är emballaget brutet så är det kört i princip.
Sista procenten har inte någon retur alls på el, om nu inte dom skickat nåt som är trasigt eller felaktigt rekommenderat.

Min 745-a har rullat med Biltema skivor, klossar, […]

Prova googla volvo 9474082. Verkar finnas i lager […]

Bensinpump till B27A 1978?

Nu kan jag inte speciellt mycket om just denna mot[…]

Personligen skulle jag ha bytt låsmekanismen[…]