Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sunschreem
MartinS skrev:
Sunschreem skrev:
MartinS skrev:Om en bil kostar 45-50kr per mil spelar ju inte 40-80öre extra någon större roll. Fast det är ju få som ser det så....,

Vad det gäller deklarerad förbrukning har jag aldrig lyckats köra en snåldiesel på Deklarerade siffror medans de inte är några problem med de bensinare jag haft.

/Martin

/Martin
På min volvo v70 tdi uppger man 0.84 blandat, jag ligger på 0.63. Så omöjligt är det inte. Allt sitter i skallen o foten när det gäller dessa bilar.
Man kan ju bara jämföra med sig själv i olika bilar, och bensinare kör jag på deklarerat medans det med mitt körmönster inte går med en snåldiesel. Det var skillnaden jag ville påvisa.
Men du kan väl knappast köra en modern snåldiesel om den har deklarerad på 0,84?

/Marti
Nu vet jag inte om jag vill kalla -98 för modern :P landsväg ligger jag 0.45-0.5, strax under litern i staden. Det som suger diesel för mig är när jag ska iväg så att säga. Man lär sig sin bil efter ett tag hur man ska köra för att köra den som billigast. Men visst är det enkelt att få den o suga över litern i staden om jag nu vill. Jag lånade ut bilen häromdagen till en som aldrig mer skulle äga volvo och som absolut inte ville åka diesel. Fick fan knappt tillbaka bilen efter :P Dock hade han problem med förbrukningen när han hängde på släp. Och samma kille har även varit med när jag dragit släp, och tror mer det hade o göra med släpet än med bil o körteknik.

Ja det är inte helt enkelt, för det m&[…]

Är du helt 100 på detta? Jag slutade m[…]

Olika typer av växellådor

H har lite andra utväxlingar på ettan, […]

nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg