Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Firmanamnet (Autoimprove) antyder väl en del vad man håller på med... Och det är väl i grunden positivt om man lyckas återställa en såpass trevlig bil.
Var bilen totalhavererad?

Oväntat låg mätarställning för en MY2008, vi får hoppas att den är korrekt.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nu för tiden kan dom ju rikta karosser betydligt mer noggrant än vad man kunde för 10-20 år sedan, så en krockad bil behöver nödvändigtvis inte betyda ett dåligt köp (sen beror det givetvis på HUR och VART den varit krockad).

DOCK ska man ju givetvis bli informerad om detta, och priset ska sättas därefter.
Användarvisningsbild
av erikn
Eller så är den inte krockad alls... Man tar chassinumret från en krockad bil och sätter på en stulen. Har för mig att jag sett det i något TV-program.
av llesrof
Har inte sett några bilder på just denna bil. Den kan ju vara schyst lagad men jag skulle aldrig chansa. Den är inte missänkt billig. Firman påstår sig inte ha någon kännedom om att den vart krockad, vilket säkert kan stämma. De erbjöd sig, mot ersättning, låta Volvo kolla upp den. De har inte sett några tecken på att den är omlackerad.
http://www.salvagedb.com/search?q=YV4BZ982281039460

Ja det är inte helt enkelt, för det m&[…]

Är du helt 100 på detta? Jag slutade m[…]

Olika typer av växellådor

H har lite andra utväxlingar på ettan, […]

nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg