Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Vojje skrev:
Rådlös skrev:Den var så billig att den t.o.m saknade märkningar för kugghjulen!!! :-O) :-O) :-O)
Det är för amatörer :wink:
Mekonomens remmar har inte någon märkning heller, inte på den sats jag köpte till Toyotan förra sommaren. Det behöver väl inte vara "skräp" bara för att den inte har märkning.
Vadå att en omärkt skulle vara för amatörer??? Det blir ju mer sport att byta utan märkningar som man dessutom själv enkelt kan märka ut efter den gamla remmen.
av Amarace
Han menade nog att märkning på remmen är till för amatörer :)

Vet inte hur det är på dom vita motorerna, men märkningar på remmen är väl absolut inget man behöver? Iaf på dom röda finns ju utmärkta märkningar på axlarna så varför ska man behöva märkning på remmen? (att det underlättar är ju en annan sak).
av Rådlös
Här skulle jag kunna komma med ett långt utlägg om märkning och vevaxelläge, men det tar vi en annan gång. Dock ett påpekande: Även en proffesionell mek, auktoriserad Volvoverkstad, lyckades ställa min vevaxel i fel läge. Hade han läst av märkningarna på remmen från början, så hade inte denna fadäsen uppstått.

Connected Safety använder bilens inbyggda SI[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]