Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av volvoafrica
Hej jag har kollat upp en adress där det finns några gamla bilar som stått avställd där i fjorton år.
Det jag funderar på är hur jag ska hitta ägaren till fordonen jag har registreringsnumren.
Sen såg jag att kronofogden äger själva husen osv. men jag tror knappast dom äger eller är intresserade av dom gamla miljöförstörande skrotbilarna där.
Jag borde få dom gratis tycker jag då gör jag ju iallafall en tjänst åt miljön :D
av Amarace
Du ringer TRansportstyrelsen så får du veta vem som är ägare (dom har även en SMS-tjänst för det).
av fredrikkh
Skicka sms med reggnummer till 72-503, skicka ex. "ABC123" så får du fram ägare, orten?, årsmodell, om den är itrafik m.m. :D

Du kan även Skriva "Bes.ABC123" tex. och då få fram senaste godkända besiktning m.m. :)
Användarvisningsbild
av len
Kronofogden äger knappast hus? Kan det vara att kronkalle ska avhysa? Kostnad för avhysning av bilarna debiteras ägaren. Om du tar reda på ägaren och köper bilen, kolla förs med kronofogden så du inte dagen efter äger en bil dom kört till skroten?
DennisCA's Volvo 850 -97

Idag efter några lager med klarlack https:[…]

4x108 et 52.5 volvo 850

Köpte en volvo 850 1993 och på den satt[…]

99% av alla problem är jordfel i kontakten. S[…]

installera dragkrok

@Micce1980 tack för det! Fanns en del matnytt[…]