- mån 16 jan 2012, 20:51
#608137
Jag vet att det inte fanns ytterligare en krona i mitt nettopris, så när det gäller min affär så var en MY12 otänkbar....bilen beställdes i aug/sep -10 och levererades feb/mars -11.
En MY 12 är säkert 15-20kkr högre värderad i inbyte om 1-2år, men allt avgörs av vad nettopriset var när affären gjordes och vad restvärdet är när bilen sälj.
Jag vet att mitt värdetapp kommer vara avsevärt mycket lägre än om jag valt en MY12 och lämnar bilarna vid samma tidpunkt.
Den fria servicen blir därför ytterligare "grädde på moset" för totalkostnaden.
Vad beträffar fri service, garanti, vagnskadegaranti eller vinterdäck och allt annat som följer med en bil vid nyköp är självklart en del av bilens pris, det är först när något försvinner man ser vad det var värt för konsumenten....
En MY 12 är säkert 15-20kkr högre värderad i inbyte om 1-2år, men allt avgörs av vad nettopriset var när affären gjordes och vad restvärdet är när bilen sälj.
Jag vet att mitt värdetapp kommer vara avsevärt mycket lägre än om jag valt en MY12 och lämnar bilarna vid samma tidpunkt.
Den fria servicen blir därför ytterligare "grädde på moset" för totalkostnaden.
Vad beträffar fri service, garanti, vagnskadegaranti eller vinterdäck och allt annat som följer med en bil vid nyköp är självklart en del av bilens pris, det är först när något försvinner man ser vad det var värt för konsumenten....
Volvo XC60 AWD MY 11B Polestar 225hk 460nm