Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Pebben
CarMan skrev:Jag har nog sett fler fordar än ni trror & dom har inte problem med rost. Men Opel har väll hasft stora problem.

fast på Fokus & vissa Mondeo så har det varit ett fabrikations fel när man falsar dörrarna & deta gör att många får dörrarna bytta, men i böridt så är bilarna rostfria & deta åtgärdas ju så dessa bilar ska ju ses som rostfria så länga ägaren inte är så "dum" så harn inte anmärker på det & får grjorna bytta.
Vill bara säga att det är okej att ha fel Carman, vi har alla fel ibland och när massa personer säger emot så måste man ibland erkänna att man har fel även om man anser sig kunna allt. Jag har ofta fel och här på forumet föröker iaf. jag bara göra så gott man kan. Har även jag sett en Focus och en Mondeo som har rostat och det handlar inte om dörrarna utan bakluckan på Mondeon och hjulhuset på Focusen. Så tyvärr har de nog problem med rost.
av Perra N
Hade precis en Mondeo ST 220 -03 lyften och han väntade på en ny baklucka på grund av rost i underkanten, så visst rostar även nyare Fordar.
Användarvisningsbild
av Luddtussen
Perra N skrev:Hade precis en Mondeo ST 220 -03 lyften och han väntade på en ny baklucka på grund av rost i underkanten, så visst rostar även nyare Fordar.
ST220?? Vad är det för kul modell?
Användarvisningsbild
av A80TD
Luddtussen skrev:
Perra N skrev:Hade precis en Mondeo ST 220 -03 lyften och han väntade på en ny baklucka på grund av rost i underkanten, så visst rostar även nyare Fordar.
ST220?? Vad är det för kul modell?
Test: Alfa 156 GTA och Ford Mondeo ST220

http://www.automotorsport.se/biltester/ ... 21406.html
av Perra N
Mondeo med lite försök till att vara sportig med 3 liters V6 på dryga 220 hk. Går ok, men min kund kommer att handla en V70 T5 istället.
av Continental
Hm, fler hkr i V70 men väldigt mycket tråkigare att köra. Volvons chassie klarar inte av kraften.
av Perra N
Han ville egentligen ha en R men dom kostar ju lite mer! ;) Chassit klarar nog hans snabba motorvägsåka. Mondeon behövde han njurbälte i, utan att vara speciellt kvick i fjädringsresponsen. :)

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]