Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Jag köpte bilen hos min VW-handlare här i Stockholm. Det blir leverans nu i januari. Dark label kampanjen + lite extrautrustning som jag själv valde till.
Kör även V70 1,6D i tjänst och tycker personligen att VW motorn lever om mindre och känns starkare på lägre varv än PSA-motorn som sitter i volvon.
Däremot är vägljudet klart bättre dämpat i volvon än i VW.
Är enormt taggad!
Jag lär ju tro att tankmätaren är trasig, är ju van vid att man nästan hör virveln i tanken vid varje motorvägspåfart.
Vet dock inte hur jag ska göra med min 940 än. Om det är värt att sälja den eller att behålla den tills den rasar ihop eller rostar till smulor (båda lär dröja ett bra tag).
Har bara lyckats få bud på mellan 7-10000 för den trots det enorma skicket (rostfri) och att allt är nytt och bytt på den.
Jag har sedan ett par veckor en Skoda Hgv som firmabil, nu sedan kvicksilvret halkat ner mot -20 så drar den absolut ingenting, det beror på att det är stört omöjligt att få igång oljepannan under huven. Dåligt! Den gamla Peggan startade då i allafall. På går`n står min gamla 945 T , den startade som tur var så jag fick åka och hämta en starthjälp, tacka vet jag Volvo, he he

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]