Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Mikael_0223 skrev:Sedan anmälde jag honom åxå, men det skall bli intressant att se rubriceringen, knivinnehavet lär han åka dit på, men för att man ska kunna anmäla ngn för skadegörelse måste det finnas ett uppsåt, att
skita i ngn:s bil är inte uppsåtlig skadegörelse. ?:-/ ?:-/
Likgiltighetsuppsåt?
Användarvisningsbild
av camaro69
Blev detta en tråd för bisarra skithistorier förutom TS som drabbades? :shock:
Användarvisningsbild
av Honke
Mikael_0223 skrev:Hej igen.

men för att man ska kunna anmäla ngn för skadegörelse måste det finnas ett uppsåt, att
skita i ngn:s bil är inte uppsåtlig skadegörelse. ?:-/ ?:-/

//
micke
Fy fan vilket as :evil: Ja jag är imponerad av hur lugn du verkar ha varit i detta läget!

Inte uppsåtlig?? Men han öppnade väl inte dörren på din bil o kletade ner av misstag??
Användarvisningsbild
av Mikael_0223
Honke skrev:Inte uppsåtlig?? Men han öppnade väl inte dörren på din bil o kletade ner av misstag??
Jag tycker nog som så att öppnar man dörren och kliver in så borde man kunna anse att det var uppsåt. Men det tyckte inte länsman att
man solklart kunde kalla det. Får se så småningom vad det hamnar som.

Juristen jag pratade med tyckte nog inte heller att det var skadegörelse eftersom det saknades uppsåt, men ändå var det skadegörelse?!?! ??:-/ ??:-/

Juristen tyckte i alla fall att jag skulle fakturera och sedan om han varken betalar eller bestrider skicka till kronokalle. Vi får se hur det blir, men först
skall jag få in ny klädsel i bilen. Den var inlämnad med oförrättat ärende i tisdags eftersom klädseln inte kom med den leverans de trodde utan var
restnoterad. De skulle ringa när den kom in.

//
Micke
Användarvisningsbild
av Mikael_0223
Hejsan!

Lite uppföljning i historien. Efter många om och men blev klädseln bytt och jag skickade en faktura, efter en vecka så ringde han och hade rätt hög svansföring, men efter ett tag så kröp det fram vad det egentligen handlade om, han hade inte råd att betala allt på en gång.

Men nu har vi skriftligt kommit överens om en avbetalningsplan så det verkar ordna sig.

Och är det ngn som tror att man lärt sig låsa bilen, icke sa nicke..... ibland är man j-t korkad :-)

//
Micke
av Willis
Hahaha, förjävla bra story... ska man skratta eller gråta?

"Efter många om och men blev klädseln bytt och jag skickade en faktura, efter en vecka så ringde han och hade rätt hög svansföring, men efter ett tag så kröp det fram vad det egentligen handlade om, han hade inte råd att betala allt på en gång." - Vore konstigt om han inte gick med på en ny klädsel till dig för vad han egentligen gjort...

Som en annan skrev, man skulle självantända verkligen om man märkte att det hänt en själv!

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]