Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
snoddasD5 skrev:Förbjud bilkörning för alla som bor söder om Umeå under vintern då skulle olyckerna minska jätte mycket för dom klarar inte av och köra bil när det snöar.
Och förbjud alkohol norr om Umeå. :roll:
Användarvisningsbild
av Variosboy
llesrof skrev:Jag är inte säker på vad vi diskuterar här. Är det medias ordval eller är det att föraren alltid i alla situationer är ansvarig för hur han/hon framför fordonet? Är det medias ordval som stör så finns det andra saker som stör mig minst lika mycket, till exempel folk på forum som särskriver, använder stor bokstav helt godtyckligt eller struntar i så basala saker som att använda skiljetecken. Är det förarens ansvar som diskuteras så fortsätter jag att hävda att de går bara att mästra andra ända tills man själv gör en tabbe och i bästa fall lägger sig i diket och in värsta fall skadar någon.
Det handlar inte om ordvalet i sak, utan det som det för med sig, att ,många tycker att det faktiskt är halkans fel för att det är enklare att skylla på något annat istället för att se sin egen del i saker som sker.
Det har inget att göra med å mästra någon. Det leder aldrig till något gott att mästra folk.
av mittipannan
Steff 99 skrev:
snoddasD5 skrev:Förbjud bilkörning för alla som bor söder om Umeå under vintern då skulle olyckerna minska jätte mycket för dom klarar inte av och köra bil när det snöar.
Självklart skulle olyckorna minska, om inte de två som bor där råkar träffa på varandra...
Glöm inte att släcka ljuset när du passerar Umeå o kör söderut...onödigt att det står o lyser när ingen är kvar norr om.. :mrgreen:

:D

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]