Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Forssen
Vad glad jag blev när jag gick ut till bilen för ett par timmar sedan och blir uppmött av en granne som undrade om det här var min bil, javisst svarar jag och slänger ett öga över bilen för att se att mitt vänster blinkersglas fram är sönder.
Han säger att det är en tjej i en svart merca som hade backat in i bilen, hon hade blivit chockad och visste inte vad hon skulle göra så hon drog därifrån. Ett tag senare kommer det en bil som stannar vid min bil och börjar kolla, min kära granne hör honom säga att det där var inget speciellt och hon behövde inte bry sig.
Grannen tog regnr på mercan så jag ringde 114 14 och gjorde en anmälan. Blinkersglaset gick sönder och plastlisten under glaset vart repigt. Fick vackert plocka mitt ena glas från min andra 940.

Bild
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Smitning alltså! I synnerhet eftersom hon bevisligen hade uppmärksammat att hon kört på eftersom hon antagligen skickat någon att kolla....... Fasen vad tråkigt sådant är men då hade du lite tur i oturen att det inte var plåt&lack iaf. Bra med uppmärksamma grannar!
Användarvisningsbild
av CabBO
Forssen skrev:Vad glad jag blev när jag gick ut till bilen för ett par timmar sedan och blir uppmött av en granne som undrade om det här var min bil, javisst svarar jag och slänger ett öga över bilen för att se att mitt vänster blinkersglas fram är sönder.
Han säger att det är en tjej i en svart merca som hade backat in i bilen, hon hade blivit chockad och visste inte vad hon skulle göra så hon drog därifrån. Ett tag senare kommer det en bil som stannar vid min bil och börjar kolla, min kära granne hör honom säga att det där var inget speciellt och hon behövde inte bry sig.
Grannen tog regnr på mercan så jag ringde 114 14 och gjorde en anmälan. Blinkersglaset gick sönder och plastlisten under glaset vart repigt. Fick vackert plocka mitt ena glas från min andra 940.

Bild
Blir så förb....d på personer som inte bryr sig om andras värdesaker. Oavsett om du har en äldre eller nyare bil så har det värde för ägaren. Nu gör tjejen ett fel och hon får till sig att det inte gör något av en man och då undrar jag vad han har för syn på andras värdeföremål. Sätt dit honom så det skriker om det. Det lär honom och henne kanske att inte smita. Jag har själv råkat ut för smitare, men inte fått tag i dom.
av llesrof
"... hör honom säga att det där var inget speciellt och hon behövde inte bry sig."
Vad skall man säga mer än att det knappast är upp till dom att avgöra vad som är värt att bry sig om eller inte på din bil. Jag hade vart frestad att leta upp den där mercan och göra något på den som han inte behövt bry sig om :D
Användarvisningsbild
av micke011
Snabbtänkt granne. Polisen tar inte så lätt på smitning från "olycka" även om det nu kanske inte var så mycket till olycka, men helt rätt att anmäla!
Användarvisningsbild
av Tomas88
Blinkersglaset sönder.. "inget att bry sig om" :evil:
Visst är det lite skavt på en list och det är en gammal bil kanske det inte är något att bry sig om. Men det är ju upp till ägaren att avgöra i så fall. Och många bilintresserade tar ju väl hand om och sköter sina gamla bilar också och då bryr man sig om sånt.
Jag hade brytt mig om det men kanske inte min pappa som typ tvättar sin bil två ggr per år. Det är ju lite olika.
Det man blir förbannad på är att folk kan vara så nonchalanta "ja ja det är ju bara en gammal Volvo" tänker nog en del som kör dyra Mercedes.
av Forssen
Kollat mer nogrant nu och kan se att personen har tryckt till kofongaren, vet inte om något fäste är knäckt heller. Blir så jävla less på sådana idioter.
Användarvisningsbild
av erikn
Jag krockade för ett tag sedan, kan inte skylla på någon, det var helt och hållet mitt fel. Stötfångaren sitter efter det snett. Har inte haft tid att plocka ned, men jag tror att det sitter stötdämparliknande pryttlar som inte fjädrar tillbaka. Troligtvis rätt dyra, så jag ska kolla om jag får tag på skroten. Eventuellt ska jag ha hela stötfångaren, då min är rätt repig (tidigare ägares missöden). Bilen har snart gått 59' mil, så det kan man förstå att den har fått sig några törnar.
av Forssen
Ja precis, bilen har ju endast gått 13500 mil, köpte den precis innan den slog över till 13. Brorsan o jag har kollat och man ser att framskärmen har fått lite lacksläpp precis i kanten till kofongaren, under kofongaren sitter en lackad frontspoiler så har fått lite lacksläpp. Hoppas på det bästa med ärendet hos polisen nu.
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]