Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Hej, laga ett udda fel häromdan, kanske kan var lite rolig läsning?

en kund med en V70N (tror det var en 01:a) lämna in bilen på en felsökning, då det ej gick att öppna taklucken (el taklucka)
När jag sen tala om vad som var fel, så tita kunden lite sentt på mig.
jag tala nämligen om att jag ville byta sirenen till larmet, o efter det så kulle takluckan funka igen (vilket den också gjorde när jag hade bytt den)

ibland är det roligt med elektronik!
Användarvisningsbild
av CarMan
UEM har en K-lina som går till både siren & taklukans el modul. om K-linan är kortsluten i serenen så kan man heller inte så fram nåt medelande till takluckan (den får alltså inget komando)
av Knasen
CarMan skrev:Hej, laga ett udda fel häromdan, kanske kan var lite rolig läsning?

en kund med en V70N (tror det var en 01:a) lämna in bilen på en felsökning, då det ej gick att öppna taklucken (el taklucka)
När jag sen tala om vad som var fel, så tita kunden lite sentt på mig.
jag tala nämligen om att jag ville byta sirenen till larmet, o efter det så kulle takluckan funka igen (vilket den också gjorde när jag hade bytt den)

ibland är det roligt med elektronik!
Vilken felkod satt i bilen UEM 0004 eller UEM 0005? Jag har sett problemet tidigare, men det var länge sedan.
Användarvisningsbild
av CarMan
mins inte vilka koder den sätter, nått med komunikationsfel med taklucka o en på komunikation med siren
Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]