Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Piwo
Går åter i bilbytartankar, men är osäker på vilken bil jag ska välja.
Jobbar till vardags som yrkeschufför, vilket innebär en hel del växlande. Så automat är ett måste.

Jag har en gång tidigare provkört en 965:a - 01. Blev nästan helt såld på den! Det blev dock inget köp.
Det jag undrar är: Finns det andra volvo bilar som går att jämföra med 965:an?
Tänkte mig runt 30-40 papp.

V70? eller kanske S80? Är helt enkelt ute efter en skön glidarbil att köra. Kan inte minnas att V70 var lika skön att köra som en 965:a. Behöver en kombi också, så en sedan är väl inte att tänka på, men vore intressant att få veta.
Jag har också funderat på en amerikanare av större model, men vet inte om jag vill lämna volvon =)

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av Tomas88
Inte för att jag kört någon men V90 kanske du skulle kika på också. Tyvärr ganska ovanliga skulle jag tro.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Säger som Tomas, kolla på sena 965:or och V90, finns mycket fina om man letar lite och inte har för bråttom.
S80 är väl rätt goa att köra och har sköna stolar men det är ju ingen kombi så den går bort på det, Finns många fina S80 för 40 000kr annars...

En snabb sökning på blocket gav detta: http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=13&w=3
http://www.blocket.se/skaraborg/Volvo_9 ... ?ca=13&w=3
av Piwo
Är det så stor skillnad på en 965:a och V90?
Sen är jag så förbaskad misstänksam mot alla säljare (gäller inte bara bilaffärer) att det gör det svår i valet. Min senaste visade sig vara helt värdelös, fast den såg så bra ut när vi kollade allt. Tror den tom är krockad.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Lite småskillnader är det allt mellan de senare 965:orna och V90. På volvos hemsida kan du läsa mer om skillnader mm. Man ska vara misstänksam mot säljare och kontrollera samt provköra bilen ordentligt innan köp. Tror du dig inte om att kontrollera bilen och provköra själv så ta med dig nån som kan så minskar risken att bli blåst.
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]