Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av philipsguy
I broschyren står det att Volvo On call kan kombineras med Bluetooth, blir det en "riktig" telefonlösning då som man även kan ringa till och från?
Användarvisningsbild
av CarMan
hur lyder frågan
Användarvisningsbild
av philipsguy
OK - nytt försök:
Innehåller Volvo on call möjligheten att ringa till vem jag vill eller går det bara att ringa till servicecentret?
Eller behöver man lägga till integrerad mobiltelefon också för att kunna ringa in/ut?
Om inte - varför skulle man annars kunna kombinera VOC med bluetooth?
Användarvisningsbild
av Driver64
Jag har en On Call-telefon i min gamla V70N -03 och jag ringer ut och blir uppringd som med en helt vanlig telefon. Har dock ingen bluetooth-funktion förstås. Till servicecentret kommer man bara om man trycker på On Call-knappen eller SOS-knappen. Eller smäller med bilen så att krockkuddarna utlöses varvid bilen själv ringer upp servicecentret. 8)
Användarvisningsbild
av Guligan
Jag har en annan fråga om On Call. Hörde att det finns möjlighet att fjärrkontrollera bränslevärmaren om man har On Call. Kan det verkligen stämma? Nån som har info?
av Tobbev
Guligan skrev:Jag har en annan fråga om On Call. Hörde att det finns möjlighet att fjärrkontrollera bränslevärmaren om man har On Call. Kan det verkligen stämma? Nån som har info?
Tror det är en ny funktion på MY11
AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]