Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snoddasD5
Har funkat sen jag montera men inte fått lysa i mörker för jag jobbat men nu ledig helgen så igår fick jag vara ute och prova. tror du fatta jag inte fått det och funka men det har funka sen jag monterat bara inte fått vara och testat lysena fören nu.
av S.t.r.a.n.D
Jaja okej. Det då.

Själv har jag på Helljus Philips kit 4300K sen har jag 3st extralysen med Philips kit 4300K allt in köpt på Xenonkungen men inte fått vara och lysa ännu.
Uppfattande nog det som att du inte fått det att fungera.
Användarvisningsbild
av snoddasD5
förstod det men det är lugnt blev fin,fint lyse bara invänta den riktiga hösten så man får lysa ordentligt när man är ute och kör.
av S.t.r.a.n.D
Jaa det är sjukt stor skillnad bara som det är nu. Men vänta på snön så, helt sjukt vad det lyser då. En gång Xenon....alltid Xenon, så är det.
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Jo nu har man ju Bi-xenon sen Xenon på helljuset och 3st Bosch navigator med Xenon så det blev ljust framför bilen.
av S.t.r.a.n.D
Jajemän. Men det finns en stor nackdel med detta. Tänk dig en kolsvart vinterkväll efter vägarna i skogen. Du ser att du får möte och måste släcka allt, då blir man nästan mörkrädd.
Användarvisningsbild
av snoddasD5
finns ju alltid för och nackdelar med mycket extralyse tur ändå man har xenon på halvlyset annars skulle det bli helt svart.
Användarvisningsbild
av Bosa
Håller på och kikar runt lite efter vettiga xenonkit att klappa in i 3 extraljus men finns ju hur mycket som helst. Xenonkungen har iofs Philips men känns lite overkill att köpa ett canbuskit (35 watt) för extraljusen. Nån som vet hur deras Powerkit (50 watt) fungerar, vill ha hållbarhet och snabbhet och betalar gärna nån hundring till om det ger skillnad. Med snabbhet menar jag givetvis hur snabbt de tänds. Kanske är Philipskitet som är att föredra ändå, eller så köper man NBB's 225 Xenon och skippar hela konverteringsgrejen men det blir ju helt klart dyrare. :)
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Man ska alltid satsa på dyrare balaster köpte själv philips kit från xenonkungen och dom tänder fortare än kiten med slim-balaster en polare kör med slim-kit och vi har stått brevid varandra å tänt. men vill du satsa så köp NBB

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]

Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]