Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Nithin
Vem beställer en ny bil och monterar extraljus från stenåldern?

Köp Rayzer el. 2 st Hella FF 200 Comet Xenon.

Varför stora och fula bosch?
Varför fult blått glas, som inte alls passar med bilens klarglas?
Varför halogen?

Helt sjukt.
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Varför kommentera i en gammal tråd om du inte vill svara på trådskaparens fråga?
Varför dömma ut trådskaparens far om han nu vill ha den här typen av lampor?
Användarvisningsbild
av isak
hej
prisbilden har väl med ljusutbytet att göra? har någon erfarenhet av lumminator kontra big-knick? för oss som söker ljusutbytet före design!
isak
Användarvisningsbild
av snoddasD5
För mycket ungt folk på denna sida Knickarna har ju haft nästan överlägsen ljusbild i 20år visst lyser idag många bättre men då är priser 1000-6000:- knickare kostar 499:- så för priser lyser dom och funkar kanon.
Användarvisningsbild
av Mikael_0223
Hejsan!

Thörner maskin har jag handlat på senast, hyfsade priser och relativt snabb leverans.

Fördelen med blått glas farmför allt om man har Xenon i ordinarie lampor är att det blir ett vitare sken och jag personligen tycker att bländningen från regn och snö blir mindre med kombinationen Xenin i orginalsträlkastarna och blått glas i extraljusen.

Sedan jag gick över till blått glas upplever jag att jag inte behöver blända ner lika ofta i kraftigt snöfall som förr. Eller okså är synen så j-a mycket sämre nu så man inte märker att man blir bländad.

//
Micke
av -94 9000 2,3T cse
Big knicken reas ut med jämna mellanrum, så ha lite is i magen, så bör du hitta vita för nedåt en 450:-/st

Det finns för- och nackdelar med alla system.[…]

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag […]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]