Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bjorn
Hej! jag är lite fundersam. Har köpt en V70 TDI -98 som saknade ändröret. Jag sett bilder av andra bilar och även min grannes bil har ett vinklat ändrör. Mina frågor är: Varför är ändröret vinklat och måste man ha det för att inte åka dit på beskitningen. det skal sägas att jag har köpt en dyr norsk bil eftersom jag bor i norge.. Kanske det är andra regler där. Har lust att köpa ett ändrör på biltema så är jag färdig med detta eftersom just nu sotar det en del på kofångaren i bak.

Är det nån som har något smart att komma med här så uppskattas det verkligen
Mvh Björn
Användarvisningsbild
av isak
hej
och en eventuell husvagn kommer att bli svart.
rekomenderar dig ett vinklat ca kl 8 vänster så slipper du virvla upp vägdamm på grusvägar.
isak
av greenbay
Denna bil har normalt den sk "boxhandsken".
Den vinklar ner avgaserna, röken mot vägen, för att den inte skall skita ner kofångare och bakstam/lucka.
/greenbay
av greenbay
Ja, det borde de verkligen ha. Sen om personalen bakom disken oxå kallar den boxhandske vet jag ej, kanske skall du bara beställa "ett slutrör" till din TDI.
/greenbay
av Summum
När mitt gick sönder och skulle skaffa nytt så gick det inte att få tag på längre, tydligen utgått enl killen bakom disken. Fick tag på ett på ett fint på "bildelsbasen", kolla där om inte annat.
Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel […]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]