- fre 06 feb 2009, 18:42
bilen i fråga är en Golf IV TDI 4-motion....alltså en fyrhjulsdriven golf (halvkombi) ....problemet är att den är alldeles förlåg....kör ofta på skogsvägar då jag jagar en hel del och är trött på att bilen skrapar i hela tiden....de flesta säger till mig att jag ska byta bil å skaffamig en jaktbil istället typ en Discovery eller Cherokee men jag är rätt nöjd med Golfen annars.....det är den lilla motorn i den på 90hk bara,så den drar inte mer än 0.50-0.53 blandat (så som jag kör)
fyrhjulsdriften är från Haldex så den är inte permanent fyrhjulsdriven vilket bidrar till lägre förbrukning....
så vad ska jag göra? kan jag höja den på nåt sätt...byta ut fjädrar?..."längre" fjädrar? från vilken bil i så fal? då kommer kanske väghållningen påverkas en del...men det är ju ingen sportbil direkt....kör sällan över 100 med den :) har ni några tips???
fyrhjulsdriften är från Haldex så den är inte permanent fyrhjulsdriven vilket bidrar till lägre förbrukning....
så vad ska jag göra? kan jag höja den på nåt sätt...byta ut fjädrar?..."längre" fjädrar? från vilken bil i så fal? då kommer kanske väghållningen påverkas en del...men det är ju ingen sportbil direkt....kör sällan över 100 med den :) har ni några tips???
s80 2.4t Limited 474/500, Vw Golf IV TDI 4-Motion