Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ticken
Asså man gör ju klokt att inte ta mig på för stort allvar.. men jag skriver som jag skrivit i restan av alla trådar där folk vill bli rekomenderade bilar.

945!

Hehe, skämt åsido. håller med nån tidigare med att en minibuss är nog en bra idé..

/Turbo+
Användarvisningsbild
av Funk
Tja, det finns nog inte många alternativ till amerikanska 50-70-talsbilar om man skall få plats med 3 barnstolar i bredd tyvärr...
Och än mindre om man skall kunna få ut ungen i mitten utan att demontera de andra stolarna varje gång...

/Thomas
Användarvisningsbild
av CarMan
skule var intresant o får en uppdatering på hur gammla barnen är & åt vilket håll stolarna ska sitta, sen är jag lite nyfiken på varför ingen får sitta fram.

själv har jag en 4 åring i bakvänd stol bak till höger & en 8 månaders bakvänt i miten, mamma siter oftast vänster bak o jag kör.
ingen sitter höger fram.
jag har en V70N
Framsätet hamnar väldigt långt fram, därför sitter sälan nån där, men om man har 2 barn som sitter framåt så skula alla få plats där bak.

kort sagt så måste vi veta lite mer, för att ge svar med hög kvalite
av jonkan
CarMan skrev:skule var intresant o får en uppdatering på hur gammla barnen är & åt vilket håll stolarna ska sitta, sen är jag lite nyfiken på varför ingen får sitta fram.

själv har jag en 4 åring i bakvänd stol bak till höger & en 8 månaders bakvänt i miten, mamma siter oftast vänster bak o jag kör.
ingen sitter höger fram.
jag har en V70N
Framsätet hamnar väldigt långt fram, därför sitter sälan nån där, men om man har 2 barn som sitter framåt så skula alla få plats där bak.

Hallå jo två e framåt vända och lillen e bakåt och frugan blir åksjuk där bak så jag måste ha alla ungar bak mvh Jonkan
Användarvisningsbild
av poseidon
jonkan skrev:
CarMan skrev:skule var intresant o får en uppdatering på hur gammla barnen är & åt vilket håll stolarna ska sitta, sen är jag lite nyfiken på varför ingen får sitta fram.

ingen sitter höger fram.
jag har en V70N

Hallå jo två e framåt vända och lillen e bakåt och frugan blir åksjuk där bak så jag måste ha alla ungar bak mvh Jonkan
Jonkan, din fru skulle ju kunna köra å så sitter du bak med ett barn. Andra barnet fram. Fast det kanske inte "går"? :wink:
Användarvisningsbild
av Funk
Har du stolar till alla, eller bara kuddar till dem som sitter framåt ?
Jag har haft två kuddar med ryggstöd (Volvos) på ytterplatserna på både S60 och V70N med en mindre bakåtvänd stol i mitten och det fungerar även om det är ganska trångt att få i bälten och så...

/Thomas
Användarvisningsbild
av volvo51
camaro69 skrev:Cheva Impala av 60-tals modell har stort baksäte. :wink:
Instämmer. Jag hade en -60 och det fick ledigt plats med 4 brudar i baksätet. Inte dåligt med tanke på att en av dom ofta var Fläsk-Helga,hon fick åka med för att hon ofta pröjsade upp till 50 spänn i soppapengar. På den tiden kostade bensinen ca.90öre/lit.

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]