- tor 02 okt 2008, 14:55
Men den jag lämnar till har ett gott rykte om sig och är noga av sig, han har fixat en bil jag hade förut och det var nya originalprylar som användes. Beställdes bland annat en ny stötfångare färdiglackad från Volvo, menade på att lacken var bättre än vad lokala lackfirman kunde få till. När han fick tillbaka bilen från lack, skärm och huv, så vägrade han ta emot den eftersom det var färgskillnad. Som tur är är det en ny lackerare som tydligen ska vara riktigt duktig. Så jag har helt klart förtroende för honom. :)
Brainded skrev:Se till så de monterar vad du betalar för!Jo det finns en annan firma här på orten som brukar göra på det viset, en bekant körde på en ren som hamnade på huven så den blev bucklig. Firman lovade att en ny huv skulle beställas men när han skulle hämta bilen var huven fortfarande ojämn på precis samma ställe samt märkningen han gjort med tuschpenna var kvar, de hävdade ändå att de köpt en ny huv. Slutade med att firman var nära att förlora alla jobb för det försäkringsbolaget eftersom han helt enkelt ringde besiktningsmannen så det blev ett jäkla liv iom att de tagit betalt för delar de inte bytt.
För min del när vänster bakskärm, bakkjol och vänstra bakljusenhet skulle bytas så tog de betalt för en ny ljusenhet.
Var rätt många mil den v70in fick gå med blinkande bakljus innan jag hann in med bilen till dom igen och det framdagades att de satt dit en begagnad lykta där kretskortet var riktigt dåligt.
mvh
Anders
Men den jag lämnar till har ett gott rykte om sig och är noga av sig, han har fixat en bil jag hade förut och det var nya originalprylar som användes. Beställdes bland annat en ny stötfångare färdiglackad från Volvo, menade på att lacken var bättre än vad lokala lackfirman kunde få till. När han fick tillbaka bilen från lack, skärm och huv, så vägrade han ta emot den eftersom det var färgskillnad. Som tur är är det en ny lackerare som tydligen ska vara riktigt duktig. Så jag har helt klart förtroende för honom. :)