Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ticken
Jaha, här kommer inte en fråga utan mer en aha upplevelse.

Tänkte dela med mig av detta då jag tror många andra som älskar dumpljud kommer gilla det här.

Jag kan inte mkt om bilar/motorer. Inte mkt alls, men jag tycker det är kul att fixa och man lär sig nästan alltid något :o)

Så tänkte dela med mig av en kul sak som jag kom underfund med idag.

Jag pratade med en gammal kompis som också kör 940 turbo som jag. Han har ett öppet luftfilter och en återcirkulerande dump och berättar för mig hur högt och mycket det pyser. Eller låter Schhhuuusshhh!

Coolt tänkte jag, det vill jag ju också ha på min bil. Började forska i forum och söka i trådar och förstod rätt fort att det här med öppen dump fungerar inge vidare. Återcirkulerande skulle det vara.

Beställde i början på veckan ett "Optiflow" kit från BSR. I det ingår det nån form av avskärmning, luftfilter och en del monteringsdetaljer..

Satte ditt kittet idag och tog en sväng. Det lät som dag och natt. Ett MYCKET mörkare och mera mullrande, sugande ljud hörs samt att det visslar och dumpar på rätt mkt!

Nu ska jag bygga återcirkulerande dump också men ville bara dela med mig av den här aha upplevelsen till alla som tycker att schhhuuusshhh-ljud är coolt.
Köp er ett sånt där Optiflow kit, modellanpassat tar inte mer än 2timmar att sätta dig och jag är supernöjd.

Ville som sagt bara dela med mig av det här!

Ha en trevlig kväll, volvotokar!

/Trubbel+
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]