- ons 24 sep 2008, 21:18
Tomas88 skrev:Stämmer och tycker inte det låter så konstigt dels pga att Navigator bara är 185mm stor(och trotts det ger bättre ljus än 225mm stora BK) och Alpha 225 HID 225mm stor där Navigator inte hade samma fina och homogena ljusbild, även lite smalare var det också. Att Navigator är E-märkt kan vara negativt då det inte får "lysa för starkt" medans Alpha 225 HID ej är det och därmed optimerad för ljus och inte idiotiska regler. Sen gör 10-15W extra inte så mycket man kan tro.ER skrev:Menar du alltså att det blev bättre med ett par 35w orginal xenon än 45w konverterade ljus? Låter ju kite konstigt.Tomas88 skrev:Jo. Helljuset har jag redan konverterat. Satte dit ett 50w-kit.Gör du helt rätt i, fruktansvärd skillnad mellan konverterat helljus och extraljus med xenon i, dock gör 50w konv-sats mindre nytta än att köpa extraljus med xenon original. Märkte detta själv då jag trodde att jag gjorde ett nerköp med 35w original i NBB mot 45w konv. i Navigator men resultatet blev raka motsatsen och då är ändå Navigator den bästa av boschmodellerna BK/Navigator för just xenonkonvertering rent ljusmässigt.
Men jag har fortfarande lite funderingar på ett par xenonkonverterade x-ljus.
Ett tips dock, håll dig runt 4300K och bara i nödfall 5000K, allt över är enbart styling med betydligt mindre ocj blått/lila ljus, 4300K är vitt och trevligt.
Jo jag är nog också inne på 4300k. 5000k låter ju annars som ett bra alternativ men de har jag inte sett så många av.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..