Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Mindre meningsfull tråd, egentligen. Kände dock för att dela med mig om mina senaste erfarenheter gällande bilforum, i synnerhet jagrullar.se och forum.saabturboclub.com.

Sålde min V50 T5 AWD för lite mer än en månad sedan. Tråkigt, men helt klart ekonomiskt nödvändigt. Gick länge och funderade kring vilken bil som skulle ersätta mitt finåk. Velade mellan gamla S40/V40 och lite andra olika bilar. Till slut hädade jag dock såpass mycket och slog till på en SAAB 9-3 2,0t 1998 för en ansenlig summa pengar.

Visserligen var/är det ju ingen skräll att en äldre bil än min tidigare Volvo skulle innebära lite mer/fler problem... Eller möjligheter, för den som väljer att se det så. Hur det än är måste jag dock, vilket är trådens egentliga syfte, framhålla http://www.jagrullar.se som ett mycket mycket mycket bättre och mer informativt forum än SAABs dito, på saabturboclub.

Här är det lätt att söka bland trådar, och ofta hitta vettiga svar. På andra forum söker man, letar, och försöker lyfta gamla trådar, men viljan att hjälpa till känns inte alls lika stor som här.

Kontentan är alltså, hatten av för jagrullar.se!
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]