Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av exup
*pettson* skrev:har skruvat lite för djupt i bilmodellen ifråga. Gillar den inte.. Att chrysler inte har en susning om hur den fungerar heller gör inte saken bättre..tyvärr.
Som jag skrev i mitt första inlägg,antingen tycker man om den elle inte :D Att Chrysler inte har en aning om hur den funkar kan ju bero på att dom endast har designat karrossen,tur att jag lämnar in den till en Mercedes verkstad då om den krånglar :) Men somsagt smaken är som baken,mkt bang for the buck enligt min mening och hoppas att den inte krånglar :D
av *pettson*
exup skrev:
*pettson* skrev:har skruvat lite för djupt i bilmodellen ifråga. Gillar den inte.. Att chrysler inte har en susning om hur den fungerar heller gör inte saken bättre..tyvärr.
Som jag skrev i mitt första inlägg,antingen tycker man om den elle inte :D Att Chrysler inte har en aning om hur den funkar kan ju bero på att dom endast har designat karrossen,tur att jag lämnar in den till en Mercedes verkstad då om den krånglar :) Men somsagt smaken är som baken,mkt bang for the buck enligt min mening och hoppas att den inte krånglar :D
Mjae.. det här med att mercedes skulle veta mera är lite taget ur luften, central helpdesk är densamma.. Om vi bortser ifrån att deras (chryslers ) orginal karosseriplåtar inte passar på bilen utan grov avhyvling :shock: så var vårt problem SRS systemet. SRS lampan lös helt utan felkoder. Vi var i kontakt med många verkstäder innan vi fick tag i deras centrala helpdesk. Inga åtgärder bet utan det handlade om att riva ur HELA SRS systemet ur bilen och bygga ett nytt enligt central information, systemet som var på plats var allt för skadat. Efter ett tag valde bilägaren att vi skulle avsluta det hela i väntan på ny information. Då bilen skulle återgå till ägaren så städades bilen, ett litet stycke bubbelplast togs bort ifrån passagerarsätet (det hade legat i nån kartong som ägaren slängt i bilen). Voila.. lampan var nu SLÄCKT? Vi testade igen.. lade plasten på sätet..VOILA lampan tänd.. tog bort det.. VOILA lampan släckt.. Då börjar man undra vad i helv?.. Jodå lösningen var så enkel att dom själva inte hade en endaste pejl. PÅ den bilen iallafall (förhoppningsvis i din med) satt det automatisk avaktivering av passagerarbagen om den kände av att du hade orginal bilbarnstol. Nu hade vi inte stolen men den reagerade på plasten.. Det här var en total nyhet för alla inblandade.. Dom hade aldrig hört talas om varesej funktionen eller att den kände av plast i stolen.. Men så var det faktiskt. Bilägaren strålade av lycka menar jag.. ett antal verkstadstimmar att betala för grundlig felsökning för att man haft en bit plast i passagerarstolen.. :shock:
Ut och kika? Har du samma funktion? Isolera av passagerasätet med lite plast och belasta den svagt och se om SRS lampan tänds i bilen..
Användarvisningsbild
av exup
Tjenna!
Jag ska kolla detta idag,förhoppningsvis så ska ju sånna här grejer va åtgärdade,va var det för årsmodell ifråga?
av *pettson*
exup skrev:Tjenna!
Jag ska kolla detta idag,förhoppningsvis så ska ju sånna här grejer va åtgärdade,va var det för årsmodell ifråga?
Jag får be om ursäkt men det kommer jag faktiskt inte ihåg. Det är två år sedan jag var med och jobbade med den. Men jag lägger in ett par bilder kanske du kan avgöra årsmodellen? :oops: Bilen åtgärdades 2006 och den importerades ifrån staterna skadad. Så det bör väl vara 2005 kanske?

Bild
Bild
Bild
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]