Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CP2
Mekonomen har en glödlampa som de kallar "Night Breaker" och sägs ge 90% mer ljus och 35 m längre sikt. Sant eller bullshit? För 345:-/par som de kostar får man många lampor på Biltema.....:-)

Nån som testat?
Användarvisningsbild
av Nexus
kanske ej hör till frågan men jag tycker alla som anger 30% extra bla bla bla är bullshit. Jag tror man lurar sig själv att tro det lyser bättre.........jag kör med vanliga billiga h7 lampor och tycker de lyser bra :)
Användarvisningsbild
av Sparkz
90% mer än vad? Det skulle nog ha blivit rätt stora rubriker om nån hade fått fram en glödlampa med så mycket bättre verkningsgrad...
Användarvisningsbild
av Tomas88
Sparkz skrev:90% mer än vad? Det skulle nog ha blivit rätt stora rubriker om nån hade fått fram en glödlampa med så mycket bättre verkningsgrad...
Precis! Jag tycker ofta man hör liknande påståenden om alla möjliga produkter.
Men de talar aldrig om vad de jämför med. Jag skulle inte köpt dem utan att ha sett någon oberoende test som verkligen visar att de lyser bättre.
Användarvisningsbild
av camaro69
Kanske inte så svårt att vara 90% bättre än Biltemas "stearinljus". :wink:
Användarvisningsbild
av Tomas88
camaro69 skrev:Kanske inte så svårt att vara 90% bättre än Biltemas "stearinljus". :wink:
Håller jag inte med om. Biltemas standardlampor H4 hade väl fått bäst resultat i något test.

Naturligtvis kan man ju inte säga att den är mycket bättre än alla andra för de kan säkert variera från lampa till lampa.
Men jämför priset också.
Användarvisningsbild
av Claes74
Sparkz skrev:90% mer än vad? Det skulle nog ha blivit rätt stora rubriker om nån hade fått fram en glödlampa med så mycket bättre verkningsgrad...
90% bättre än komplett mörker :lol: :lol:
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]