Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Halloj

Vart vänder man sig när killarna på bilia inte hittar de reservdelar man vill ha? Man tycker ju att Bilia-killarna borde kunna ringa nån support av nåt slag när de inte hittar i systemen.
Har ni några tips här som som jag kan ta med mig när jag åker in till Bilia igen?
Då frågar man oss på forumet eller ber de vrida upp skärmen så får man själv peka på det man vill ha. Vill man ha något från en annan bil tex ett emblem från en nyare volvo till sin gamla är det bra ha ett reg nr de kan slå på. Så brukar jag alltid lösa det om de inte hittar. :-)-)
Volvos webbsidor är inte ett under av användarvänlighet. Men försök leta upp det du söker här: http://www.volvopartswebstore.com/ och notera detaljnumret på en papperslapp. Med den papperslappen går du till butiken och visar upp numret för dom.
Har du kunnat hitta detaljen med nummer och namn, så skall dom också kunna det.
Listan i länken innehåller mest delar från "våra dagars bilar", men jag har faktiskt sett delar till 240-serien 1976. Men det kanske är extrema undantag?
Det man lärt sig efter x-antal år av handlande av tillbehör och reservdelar till bilar och andra fordon är att det är nästan ingen ide att gå in där utan ett artikelnummer om man vill vara säker på att ha sakerna eller en beställning med sig ut. Sen tycker jag det roterar lite för mycket folk på dom stolarna för att dom riktigt ska hinna lära sig hitta och lära sig skillnader.
Jag vill ha kabelstift till svänghjulsgivaren, till 3.2l sexan i tex xc90. Det är en Denso-givare.
Kanske rent av finns nån här som har tillgång till systemen och kan leta upp artnr? Vore mkt tacksam för det isf.

Det närmaste vi kom på Bilia var att manuellt söka igenom 50 sidor på datorn med olika stift, för att mest gissa sig till vilket det kan vara genom att jämföra bilder med det jag hade med mig. Det föll på sin orimlighet att söka upp det på det viset.

En liten uppdatering till mig själv egentlige[…]

Bytte du torkfilter sen?

Volvo xc90 2017 d5 R design

OK, då hade de skrivit fel på år[…]

Slangdragning Magnetventil?

Tjena tjena. Databoxen i min kylarfläkt b&ou[…]