Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
wallentin skrev: sön 10 nov 2024, 16:53 Vågar man köpa en bil med flexifuelmotor? Eller slits dom fortare?
kaross(bilen som har flexifuel) är densamma men själva motorn i sig är kamkedja och inte kamrem. Sen beror det helt på ägaren från tidigare, nuvarande har skött underhållning/ servicen. Jag har haft min flexifuel i mer än 14år och inte haft en enda problem med motorn och passerar snart 34k+ mil. om vi bortser från slitagedelar, multirem som skall bytas antingen var 10e år / 18k mil det som inträffas först. Dom är ganska varviga och förbrukningen är "hög" kan ligga mellan 0.8-1.3l beroende på körstilen. om det är automatlåda så har man 50/50 (powershift) har sina nackdelar. Manuell kan jag inte svara men antar något bättre. Det är ford-motor**

Du får helt enkelt provköra och se om det passar dig.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Fords motorer är antagligen byggda för en livslängd på 100-120 000 miles. Typisk livslängd i USA..
Volvo - Skövde hade väl 500 000 km som designlivslängd? Förr iallafall, kanske är mindre nu?

Min bränslepump i tanken behöver bytas. […]

V60 bifuel, -18: omkopplaren

Tack för tipset min vän :) Men lite f&ou[…]

HVO 100 för dyrt?

varför väljer man HVO100?

Blev det något köp. Funderar sjä[…]