Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Duke75
Hej,

Tänkte fixa lite med bilen och har skaffat en Volvo Vida Dice.
Då programmet kräver OS WIndows 7 Professional så skaffade jag en äldre laptop med detta installerat.

Dock kan jag inte få det att fungera, måste tydligen uppdatera webbläsaren från Explorer 8 till 9, men detta fungerar inte.
Datorn vägrar att ansluta till internet med Explorer 8, men när jag testar oberoende webbläsare typ Opera så kommer jag åt nätet.

Någon som haft något liknande problem, eller har några förslag på om detta går att lösa?

MVH
Användarvisningsbild
av leiwi
Prova att ändra i filen Compinfo.ini som finns på skivan
i slutet på filen hittar du [INTERNETEXPLORER]
Recommend=9.0 ändra 9 till 8 spara och försök med en ny instalation
;RAM is in MB
[RAM]
Win7MinValue=764
ErrorMess=Computer Memory (RAM) is below the required

;Drivespace is in KB
[DRIVESPACE]
Win7Recommend=31457280
ErrorMess1=No disk was found that had enough free disk space.
ErrorMess2=VIDA All-in-one requires 20GB of free disk space.
ErrorMess3=Free up more space and run the installation again.
ErrorMessEswdl1=No disk was found that had enough free disk space.
ErrorMessEswdl2=VIDA All-in-one requires 20GB and eSWDL requires 10GB free disk space.
ErrorMessEswdl3=Free up more disk space and run the installation again.

[OS]
Win7SP=0
ErrorMess=The operating system on this computer is not supported. VIDA only supports Windows 7 Pro (32-bit and 64-bit versions).

[INTERNETEXPLORER]
Recommend=9.0
ErrorMess=An unsupported version of Internet Explorer is used, upgrade to at least version 9.0.
av PatricF
Jag tänkte med köpa en Dice men är lite osäker på om det är något speciellt man ska kolla på eller något ställe man bör köpa den?
Jag har kollat på aliexpress och där finns en hel uppsjö av enheter till olika priser. Någon som kan rekommendera ett ställe att köpa ifrån?

Test med husvagn. Många laddstopp.... […]

V60 Classic har väl ändå inte AdBl[…]

V90 läggs ner.

Mercan torde ha markfrigång som en gokart.[…]

3G släcks

Hej gjorde service på min bil 3/7 i år[…]