Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

apersson850 skrev:Fast du får nog sudda lite också, för Lucas Industries gick ihop med amerikanska Varity och bildade Lucas Varity Plc 1996. Fordonselektriska delen av Lucas Varity ägs idag huvudsakligen av ZF Friedrichshafen och amerikanska Prestolite Electric.
Sökte på nätet på det
Företaget är numera omfokuserat till andra aktiviteter, och själva fordonselektronikdelen såldes ut på 1980-talet till Magneti-Marelli, emedan namnet Lucas levde kvar i mergen LucasVarity såsom tillverkare av kraftbromssystem för större fordon ända fram till sekelskiftet, då TRW köpte upp det. En av de främsta konkurrenterna under fordonselektroniktiden var Bosch.
Jag hade ingen krok på min V50 -06 när jag köpte den begagnad. Flera besiktningar senare påpekade Opus i våras att den är registrerad med krok. Jag fick välja på en tvåa med montering av drag och ombesiktning eller omregistrering. Jag valde det senare. Kostade en slant men de bjöd på ombesiktningsavgiften. :bored:
Anliggande frambroms 740

Tack för tipset. Vad kan jag använda f&o[…]

Om man räknar med att få högre av[…]

Parkeringsbroms i serviceläge

Ni som kör V60 CC, vilken felkodsläsare […]