Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
V9097 skrev:Men det var väl bara ett fåtal marknader som hade det motoralternativet i 960?
Främst Italien, men även en del i England, Belgien, Nederländerns. Dom senare är "hörsägen", Italien är det enda jag är säker på. Det var till länder med låg skatt på bilar med cylindervolym mindre än 2 l
av Helgonet67
@william85
Det var detta jag också tänkte på att 940/960 är mer klassiker och dessutom tillverkad i Sverige. Ursäkta långt dröjsmål, då jag varit i flytt process och varit utan både garage och p-plats. Dock hittat bådera nu. Lite knepigt med bilplats ju närmare in i Stockholm man flyttar. Väldigt många fina till salu men de flesta utan klima. :-(

Jag har kört och åkt mycket i 940 och kan väl säga att den egentligen är ganska tråkig att köra och att åka med, fast jag gillar den på något sätt. :-)

Audin kommer vara daily driver och har det mesta i aluminium. Dock inte ASF som A8 och tidigare A2 (Aluminium space frame). Tak och bakskärmar är inte alu på A6/C7. :x

https://www2.bilia.se/biltillbehor/teknik-och-bild[…]

Det är till EGR-ventilen. Har du kännt […]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]