Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Wille100
Skulle byta dieselfilter på en kia, för att komma åt bättre så var jah tvungen att lossa på en slang som jag tror är en vacuum slang från motorn till brake boostern, när jag lossade den från motorn först så hände det inget, sen när jag lossade den från brakeboostern? Torpedväggen? Så pös det till, tänkte inte mer på det utan fortsatte och böt filter, sen tillbaka med allting och när jag sen ska köra bilen är bromspedalen stenhård och bromsarna tar knappt?
Användarvisningsbild
av Erik Å
Att det pyste till berodde förmodligen på att du satte backventilen in mot vakuumklockan ur spel av någon anledning..
Bromsarna ska ta precis som vanligt även utan servoverkan men du får trycka dubbelt så hårt på pedalen
Användarvisningsbild
av lennarte
Wille100 skrev:Vad ska man göra åt detta? Bromsarna tar men somsagt.. får pressa allt jag har typ
Fixa så servon funka igen. Det sitter en backventil (det pös när du kopplade ur slangen), se till att den är på rätt håll. Kolla på motor gången, är den orolig mot innan har någor blivit fel
Användarvisningsbild
av frasse4
Byte av dieselfilter, låter som en diesel alltså. Då är det ju inte så troligt att den använder motorvacuum. Sitter nog en vacuumpump som måste gå. Kan såklart finnas en backventil i alla fall.
Xc40 bensin köpråd

Alla årsmodeller av XC40 kommer få 4G […]

Byte multirem mild hybrid B4

Vida blev ju Webbaserat 2013 så tror ingen s[…]

V 60 2020

Dåliga dämpare, standardfel. Byt dom.

Hittade denna också från en gammal tr&[…]