Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Irrblosset
unlock26 skrev:Varför inte göra det med internetbanken? sålänge det inte är skuld på den så behöver man ju inte knalla in på banken för att föra över pengar.
Så ring nu upp dom och åk :D

Exakt. Det tyckte jag också, men damen som ska sälja sin avlidne makes bil är född på 20/30 talet...då innebär allt med datorer och liknande OSERIÖST. För dom förstår det inte.
Men va fan, jag har inga problem med att möta upp dom på banken på måndag.
Användarvisningsbild
av Brainy
Irrblosset skrev:Nu får ni sluta...gör mig inte mer förvirrad nu...! :-)
Nu har jag ju bestämt mig för att köpa den och så säger några, för dyrt...
GAAAH! *dunkar huvudet i väggen igen*
55papp för en 945a!!!??? Det är min spontana reaktion... Visst, den är säkert fin men det känns som du kan få betydligt mer för dom pengarna / hitta en lika bra bil billigare.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Lilja
Fluffen skrev:Nu får du allt ta och läsa på Lilja. :lol:
http://www.volvocars.se/NR/rdonlyres/95 ... 00_900.pdf
Har aldrig varit speciellt insatt i 940 må jag erkänna men jag kom på det när Bosa sa det :P
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Du ska inte oroa dig för mycket... Den har gått ca 1000 mil / år vilket är helt normalt. Kombibilar är åtråvärda på marknaden och en 940 i det här skicket är praktiskt taget omöjligt att hitta! På bilfirma får du nog ge minst 20.000 mer för samma bil.

940 är den sista "riktiga" Volvomodellen, med det menas driftsäkerhet, lätmekad och oftast svinbilliga reservdelar. Händer nått så är det bara plocka fram slägga och spett så är man igång ;)
av Addict
Skulle hellre ha köpt bil med FWD. Det ÄR säkrare!
Användarvisningsbild
av Nexus
_lucifer_ skrev:Du ska inte oroa dig för mycket... Den har gått ca 1000 mil / år vilket är helt normalt. Kombibilar är åtråvärda på marknaden och en 940 i det här skicket är praktiskt taget omöjligt att hitta! På bilfirma får du nog ge minst 20.000 mer för samma bil.

940 är den sista "riktiga" Volvomodellen, med det menas driftsäkerhet, lätmekad och oftast svinbilliga reservdelar. Händer nått så är det bara plocka fram slägga och spett så är man igång ;)
Bakåtsträvare :wink: skaffa häst och vagn det är lätt mekat och miljö vänligt.
Min V70 är lätt skruvad och lika driftsäker som ett gammalt järn lok som 940 :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av Irrblosset
grammse skrev:
_lucifer_ skrev:Du ska inte oroa dig för mycket... Den har gått ca 1000 mil / år vilket är helt normalt. Kombibilar är åtråvärda på marknaden och en 940 i det här skicket är praktiskt taget omöjligt att hitta! På bilfirma får du nog ge minst 20.000 mer för samma bil.

Min V70 är lätt skruvad och lika driftsäker som ett gammalt järn lok som 940 :lol: :lol:

Jag är rädd att jag också räknas som bakåtsträvare... jag gillar inte nya V70...det ska vara gammal häck, helst 240 från 1976! :-)
Användarvisningsbild
av Nexus
Irrblosset skrev:
grammse skrev:

Jag är rädd att jag också räknas som bakåtsträvare... jag gillar inte nya V70...det ska vara gammal häck, helst 240 från 1976! :-)
Men jag har gammla V70 :D min häck som jag vårdar ömt :wink: Men bättre betala lite mera för en välskött bil kan löna sig i längden. Känner du själv att det var en bra affär så har du ju ingen att skylla på sen :wink:
Märkligt fel på torkarna

Ska villigt erkänna att jag inte har en aning[…]

Vakuumklockan rör sig inte heller

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]