Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cotag
Kan man förutsätta att du tagit upp ditt problem med Biltema?
av T-rex
Köpte btemas öppningsbara buntband för ca 4 år sen å dom fungerar ff kalasbra, hänger upp bromsok vid bromsarbeten och har tillochmed hängt drivaxel med dom utan problem, kanske så att kvaliten på senare blivi sämre :-)
SBergdahl skrev:Öppningsbara buntband oavsett fabrikat sitter inte lika bra som de vanliga enligt min erfarenhet.
Nej det borde vara rätt självklart att dom inte gör, tycker jag.
Det är ju en rätt stor designskillnad mellan något som är öppningsbart och något som är byggt för att aldrig kunna öppnas efter stängning(sen att det går att öppna vanliga buntband med en liten mejsel eller liknande är en annan 5a).

----------------------------------------------

Visst, det är väl klart att vissa öppningsbara buntband är bättre än andra, men även dom bästa öppningsbara brukar sällan stå emot samma kraft som dom billigaste ikke-öppningsbara buntbanden.

Personligen ser jag öppningsbara som kabelhållare. Det är dom perfekta till, speciellt i områden där man troligen kommer lägga till eller ta bort kablar i framtiden.
Ska det buntas något tyngre så bör man använda ett eller flera vanliga buntband.

Så vidarehåller att det är felanvändning det handlar om i den här tråden, inte att biltemas öppningsbara buntband är "farliga och måste varnas för".
Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja och om den glappar så är det vä[…]

Olika typer av växellådor

Till brorsans S60 T5 köpte jag ett kit fr&ari[…]

Volvo 440 Överhettar

Hej min 440 med renault motorn går varmt enl[…]