Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Jag har efter det att telefonen uppdaterats till iOS 13 problem att ringa samtal från bilen, Volvo V70 -14. När jag ska ringa ett samtal från telefonboken så tar det 1/2-1 minut innan samtalet kopplas. När det väl kopplats så går det inte ut i bilen utan hörs enbart i telefonen och det kommer upp i telefonen om jag vill ta det via bilen.
När jag ska avsluta ett samtal genom att lägga på luren på telefonen (det kopplade ju inte upp sig i bilen där av anledningen till att jag är tvungen till att arbeta med telefonen) så läggs inte luren på enligt displayen på bilen? Det gick inte byta mediakälla heller utan jag var tvungen att stänga av hela mediaenheten.

Min bror kom förbi i helgen som ett åskmoln :mad: och spotta svor att det var ngt skit med telefonuppkopplingen i bilen. Jag lade ihop ett och ett och började fundera på om det har med den senaste iOS uppdateringen. Brorsan kör inte Volvo.
Någon mera som haft problem efter iOS 13?
Japp, min v60 -11 ville inte koppla upp automatiskt längre, och kopplade man upp manuellt så kom ljudet i mobilen osv.

Tog bort telefonen ur bilens lista och "glöm den här enheten" i telefonen, sen dess har det funkat igen.

Kanske turbon som jävlas då?

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]