Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

@SBergdahl, Klart det gör men det finns också betydligt nyare och bättre bilar för samma eller lägre pengar. Utvecklingen går framåt med stormsteg och en bil som konstruktionsmässigt är 16 år gammal (minst) vi det här laget är rätt omsprungen. Därmedsagt så verkar de trots allt säljas imellanåt, exempelvis köpte min farbror en Classic för typ 80k för nåt år sedan och han är helnöjd. Han byter bil vart 5e år max så han är rätt immun mot värdeminskningen. Han ser bilen i princip som avskriven redan nu, allt annat är bonus.
Lövet skrev: tor 14 feb 2019, 15:03 @SBergdahl, Klart det gör men det finns också betydligt nyare och bättre bilar för samma eller lägre pengar. Utvecklingen går framåt med stormsteg och en bil som konstruktionsmässigt är 16 år gammal (minst) vi det här laget är rätt omsprungen. Därmedsagt så verkar de trots allt säljas imellanåt, exempelvis köpte min farbror en Classic för typ 80k för nåt år sedan och han är helnöjd. Han byter bil vart 5e år max så han är rätt immun mot värdeminskningen. Han ser bilen i princip som avskriven redan nu, allt annat är bonus.
Jag tror det beror helt på vad du lägger i begreppet bättre. Särskilt om vi pratar om bilar i samma prisklass. Bättre säkerhet, chassin och teknik absolut. Andra mer subjektiva värden är inte lika självklart. Jag har t ex åkt i få bilar med så obekväma säten som förra Passaten. Så där ryker en annars förnuftig kandidat som inte alls är lika dyr begagnad. Koreanerna är förnuftiga så det förslår och tekniskt inte dåliga men lider också lite på komfortsidan.

Med det sagt hade jag inte köpt en dyr Classic. Jag hade köpt en äldre och betydligt billigare i rimligt bra skick. Båda kommer ändå behöva skruvas på.
@SBergdahl, För 35k är en V70N en strålande köp. Framförallt så rostar de ju väldigt sällan så de ser väldigt fräscha ut och det kan man verkligen inte säga om övrigt i den prisklassen. Men för uppåt 80k skulle jag välja nåt annat. Så det beror helt på prisklass man tänkt sig. Min bild av V70 är dock att sällan går sönder riktigt mycket men ofta är lite halvtrasiga när de blir äldre. Det är alltid något missljusd, nån larmsiren som varnar, nån pdc-sensor som är trasig, mm mm. Dvs de rullar och går men kräver en del underhåll.

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]