Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

SBergdah
Är inte det som nuvarande regler är? Eller är det de nya regler som förbjuder även en stor del av Euro6-dieslar?
joel80 skrev:SBergdah
Är inte det som nuvarande regler är? Eller är det de nya regler som förbjuder även en stor del av Euro6-dieslar?
De nya miljözonerna i Tyskland
Benzin-PKW ohne Direkteinspritzung der EURO-Klassen 3-6
Benzin-PKW mit Direkteinspritzung Euro 6c und 6d-TEMP.
Benzin-PKW mit Direkteinspritzung Euro 3-6b, sofern ein Otto-Partikelfilter vorhanden oder nachgerüstet ist.
Diesel-PKW und Diesel- LKW Nutzfahrzeuge der EURO-Klasse 6d-TEMP.
Elektro-Fahrzeuge ohne Verbrennungsmotor.
CNG/LPG-Fahrzeuge als PKW, LKW und Busse der EURO-Klassen 3-6.
Det är nog så i Sverige också, att även massor av bensindrivna bilar "ryker" om miljözoner införs. Det diskuteras att många Euro5 dieslar blir förbjudna 2022, och bensinbilsägare "jublar". Men jag tror antalet bensindrivna bilar som motas ut inte är försumbart heller
VolvoB20 skrev: Är ni alla 08or som kör i Stockholms innerstad.? Världen består av mer än 08 området .
Nej, inte jag i alla fall.
joel80 skrev:SBergdah
Ja precis. Allt utom Euro6d om jag fattat rätt.

I Sverige lär bensinbilar också ryka men tyskarna ligger betydligt närmare med sina förbud så det känns mest aktuellt att ha koll på läget där med nuvarande bil :-) Håller den två-tre år till har den gått rätt långt och varit billig att ha oavsett om den blir värdelös över natten eller inte.

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]