Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av KrilleW
Klistrar in ett inlägg å en bekants vägnar. Flytta gärna på det om jag skrivit i fel forumsdel.

"Hej!

Jag är på gång att starta en blogg där jag skriver recensioner på bilar jag provkör. Tanken är att regelbundet testa nya bilar efter eget huvud och på "request". Testerna kommer att publiceras på bloggen, samt sammanfattning med snygga bilder på Instagram. Jag vet att det redan existerar en hel del liknande bloggar och även ett flertal större biltidningar. Min tanke som skall göra min blogg unik är dels att den skall vara hela helt oberoende, vilket min upplevelse är att ingen biltidningen är. Det ska dessutom finnas några extra med min blogg som gör den värd att följa. Kanske med en gnutta humor?

Det jag vill ha er hjälp med är först och främst: Är det här en blogg ni skulle kunna tänka er att följa, alternativt Instagram? Har ni några specifika förslag på något ni saknar idag och vill se?

Tack på förhand!
av llesrof
Ptja... allt hänger ju på skribenten. Är det vettigt skrivet och vettigt testat så är det värt att följa. Tyvärr är det allt för många bloggar som drivs av folk som inte kan skriva. Bara för att man har en dator och en blogg så betyder det inte att man har talang. Jag är också lite fundersam över hur snubben kommer att komma över testobjekten. Skall han samarbeta med bilhandlarna eller skall han bara gå dit och provköra en bil och sedan skriva om den? Då känns det inte som att det blir något ingående test.

Svaret på frågan är JA, jag skulle läsa en sådan blogg men det är under förutsättning att den är välskriven och vettig. Instagram har jag inte. Det är väl en sida där man visar bilder va? Varför skall man göra det om man vill testa bilar? Bilder är också intressant men det är texten som är bärande i ett test.

Vilken motor har du? Hur ligger batterispänn[…]

Anliggande frambroms 740

Tack för tipset. Vad kan jag använda f&o[…]

Om man räknar med att få högre av[…]