Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Vad jag minns har jag behövt använda mobilt bank-id varenda gång jag gjort ägarbyte via appen. Eller är det i steget innan när man lägger in bilen i appen?
Jag gör aldrig bilaffärer med främlingar. Ägarbytesproceduren är helt enkelt för osäker och jag gör bilaffärer för sällan för att känna mig säker på att inte bli blåst.
Fast det kan ju inte stämma att det inte går att göra något från myndighetshåll...
Däremot kan det kanske bli lite jobbigt, speciellt om bedrageran säljer vidare bilen.

Något avtal finns ju inte! Visst. Det är väl en bevisfråga men jag har svårt att tänka mig (utan att engagera mig för mycket) att man är helt körd...

Då skulle jag kunna kapa varenda lagfart (borde vara samma princip) i grannområdet och sedan kasta ut grannarna eftersom de bor i min fastighet.
Jag tycker det här är en bra princip både när man köper och säljer äldre bilar:

(1) Teckna köpekontrakt, ett exemplar till vardera part. I samband med detta kollar man varandras legitimation, och köparen kollar så bilens ägaruppgifter stämmer. I kontraktet framgår hur betalningen ska göras. (Konsumentverket har en bra mall för sådana kontrakt.)
(2) Ordna betalningen.
(3) Köparen får bilen, säljaren ordnar ägarbytet.
Räckvidd T6 Recharge

Körstilen samt klimatet styr räckvidden […]

Vad har denna för funktion?

Gissar på att den stadgar upp chassiet. Du h[…]

"Limp home mode" ?

Du har använt fel flik i läsaren. Du ska[…]

Den stora annons-tråden

Join private ladies for live chat and adult dating[…]