Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Kan en sådan liten startbooster med litiumbatteri vara något att ha till hands i bilen om man blir strömlös eller måste ge ström till någon?
Jag har läst tidigare trådar i forumet att de kompenserar brist på strömstyrka med högre spänning, och det var ju det där med alla elektronik i bilen...
I instruktionsboken till V90CC står det hur man ger starthjälp med "annat batteri", räknas en sådan här liten startbooster som "annat batteri" eller som "snabbladdning"?
Boken säger: Vid batteriladdning ska en modern batteriladdare med kontrollerad laddspänning användas, och sk "snabbladdning" är inte tillåten.

http://www.gp.se/livsstil/konsument/utl ... -1.4115592
Niotusenniohundranittionio gånger av tiotusen klarar man sig med startkablar skulle jag vilja påstå. Enda gången jag önskat jag haft en booster till hands var när min vinterbil inte startade och var parkerad samt insnöad med nos och batteri "inåt", oåtkomligt. Fick släpa hem batteriet och ladda det innan jag fick igång bilen eftersom jag inte kunde ge starthjälp.

Startkablar kostar någon hundralapp för ett bra par som klarar hög strömstyrka och då kan man både ge och få starthjälp. Min enda erfarenhet med boosters är en kompis som hade en modell större i sin bil och som när vi väl behövde den var urladdad. Men visst, håller dessa småsakerna laddningen över många månader så tar de ju klart mindre plats i bakluckan än vad mina startkablar gör.
Räckvidd T6 Recharge

Hej, jag har precis fått hem min v60 T6 Rech[…]

Anliggande frambroms 740

Har beställt två satser med glidbultar […]

Vänster bakfälg blir varm

Troligen ett ok som kärvar eller så r&o[…]

El är bästa jag haft iaf. Hoppas dom g&o[…]