Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Är det inte två år eller 3000 mil? Lär mig aldrig intervallen.
Lövet skrev:Är det inte två år eller 3000 mil? Lär mig aldrig intervallen.
Intervallerna på servicen sätts av den som vill hålla ner servicekostnader för att kunna visa upp en låg servicekostnad för förste ägaren. Som ju ofta ärett företag, och där tittar man ju mer på sådant än som privatperson. Detta funkar ju säkert jättebra för förste ägaren som i dessa fall ofta kör bilen i typ 3 år. Som andra och/eller 3-de ägare är det betydligt viktigare att dessa dom första servicearna är korrekt utförda än vad det är för förste ägaren. Han får ju en ny bil efter c:a 3 år......
NickL skrev:..Är det relevant vem säljaren är? En googling visar att dom tidigare fällts av ARN i ett serviceboksrelaterat ärende.
Som någon sagt tidigare - lämna den och gå vidare. V70-dieslar från 2014 är ingen bristvara. Verkar vara lite väl mycket frågetecken runt bilen och företaget.

/Mattias
mattiasv60 skrev:
NickL skrev:..Är det relevant vem säljaren är? En googling visar att dom tidigare fällts av ARN i ett serviceboksrelaterat ärende.
Som någon sagt tidigare - lämna den och gå vidare. V70-dieslar från 2014 är ingen bristvara. Verkar vara lite väl mycket frågetecken runt bilen och företaget.

/Mattias
Det har jag gjort sedan länge, min fundering var närmast om det är rätt eller till och med önskvärt att skriva ut vem som säljer den och vilken bil det gäller eller om det är att svartmåla någon.
Det är ju bara helt enkel fakta, den här bilen har servats med de här intervallen. Inget som är känsligt eller personuppgifter. Men vill du låta bli så gör det. Det faller på alla ändå om de är spekulanter att kolla upp om en bil är servad som den ska.
Lövet skrev:Många handlare klistrar in "fullstämplad servicebok" utan att ens titta i den...
En anledning till det är att dom flesta kunderna inte vet hur det ska se ut i serviceboken, En vanlig kund tror att boken är fullstämplad bara för att det inte finns några tomma luckor i serviceboken mellan servicearna.
Jag har sett det här många gånger hos bilhandlare
Räckvidd T6 Recharge

Hej, jag har precis fått hem min v60 T6 Rech[…]

Anliggande frambroms 740

Har beställt två satser med glidbultar […]

Vänster bakfälg blir varm

Troligen ett ok som kärvar eller så r&o[…]

El är bästa jag haft iaf. Hoppas dom g&o[…]