Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Mikeys
SBergdahl skrev:Svart ser ju alltid dammigt och fläckigt ut.
Det beror kanske från bil till bil och erfarenhet till erfarenhet, men svart klädsel (som ofta är mörk-mörk-grå) har jag aldrig haft större bekymmer med...

F.ö erbjöd väl Volvo orange/beige skinninredning på V60 ett tag i början av dess liv som såg ut som satan. Det skulle vara kul att se hur de (inte) håller värdet. Jag har bara sett en enda på kvd för några år sedan, och den gick billigt :D
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Mikeys skrev:
SBergdahl skrev:Svart ser ju alltid dammigt och fläckigt ut.
Det beror kanske från bil till bil och erfarenhet till erfarenhet, men svart klädsel (som ofta är mörk-mörk-grå) har jag aldrig haft större bekymmer med...

F.ö erbjöd väl Volvo orange/beige skinninredning på V60 ett tag i början av dess liv som såg ut som satan. Det skulle vara kul att se hur de (inte) håller värdet. Jag har bara sett en enda på kvd för några år sedan, och den gick billigt :D
Någon länk till en bild på den?

Jag tycker ofta det ser skitigt ut i bilar med svart/mörkgrå klädsel jag åker i. Men det kan ju vara en funktion av att den som inte vill städa bilen så ofta väljer mörk klädsel också.. :P
av Schmoyoho
Synd, tycker kombinationen ljus inredning+trä är en riktigt trevlig kombination. Har det i min S80 och det var ett krav när jag letade bil. Särskilt träratt men det verkar ju vara riktigt opopulärt nu för tiden.

Svart inredning är ju det tråkigaste som finns. Inte nödvändigtvis svart klädsel men all svart (grådassig) plast det medför.
av Mikeys
SBergdahl skrev: Någon länk till en bild på den?

Jag tycker ofta det ser skitigt ut i bilar med svart/mörkgrå klädsel jag åker i. Men det kan ju vara en funktion av att den som inte vill städa bilen så ofta väljer mörk klädsel också.. :P
Så kan det mycket väl vara. Jag har iaf helsvart inredning i min bil och tycker det som är mest jobbigt är dammet som lägger sig på aluminiumpanelen i mittkonsollen. Där syns det väldigt tydligt, av någon outgrundlig anledning. I övrigt håller den sig fräsch. Men klart, man måste ju dammsuga och städa nån gång då och då som på alla bilar.

Angående inredningen jag syftar på var det jättesvårt att hitta någon bild, men hittade till slut en på photobucket här! Finns även med i 2011 års katalog över Volvo V60 och gick även att få med brun instrumentpanel i stället för svart. :)
av Exyzäta
Mikeys skrev:
SBergdahl skrev: Någon länk till en bild på den?

Så kan det mycket väl vara. Jag har iaf helsvart inredning i min bil och tycker det som är mest jobbigt är dammet som lägger sig på aluminiumpanelen i mittkonsollen. Där syns det väldigt tydligt, av någon outgrundlig anledning. I övrigt håller den sig fräsch. Men klart, man måste ju dammsuga och städa nån gång då och då som på alla bilar.

Angående inredningen jag syftar på var det jättesvårt att hitta någon bild, men hittade till slut en på photobucket här! Finns även med i 2011 års katalog över Volvo V60 och gick även att få med brun instrumentpanel i stället för svart. :)
Den där med orange/beige så ju inte allt för trevlig ut. Lite kräkvarning på den. En bekant har en V90 i solid vit med grå denimklädsel. Visst, inte den dyraste på listan men en trevlig kombo om man inte gillar brännande hett läder i rumpan.
Räckvidd T6 Recharge

Hej, jag har precis fått hem min v60 T6 Rech[…]

Anliggande frambroms 740

Har beställt två satser med glidbultar […]

Vänster bakfälg blir varm

Troligen ett ok som kärvar eller så r&o[…]

El är bästa jag haft iaf. Hoppas dom g&o[…]