Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Har en s70 med trasig vevaxeltätning......behöver få igenom den i besiktningen innan jag gör något med den.....läcker inte så mycket om man inte fyller fullt. Min fråga är: Vad säger besiktningen om ja trycker i silicon i kopplingskåpans hål, så ja inte riskerar att det droppar just vid bes-tillfället? (har idag oljeabsorberande duk, så inget oljespill för den som undrar)

fråga 2: Måste plasten/utslagsbegränsaren på länkarmen sitta där, eller räcker det med att däcken inte tar i när man svänger?
Användarvisningsbild
av Nexus
Finns ju många som motortvättar och åker ombesiktar istället för reparera oljeläckaget.
Så länge det inte hänger droppar tror jag inte de skulle reagera.
Nya plaststoppar kan du ju göra av tex en isskrapa , borra bort poppniten och sätt skruv och mutter. Tar inte däcken i så tror jag inte de bryr sig heller.
Besikta är som ett lotteri.
Beror på deras humör,tid på dygnet, väder mm vad de anmärker på just för dagen.
På mig gnällde de p g a glödbelysning i extraljusen vid ombes av glapp spindel led.
Syrrans V50 gick genom med brusten fjäder och läckande stötdämpare... :roll:
Jag anser en brusten fjäder är fan så mycket trafikfarligare än glödljus i extraljusen...
Fjäderdelen låg lös och kunde hoppat loss och punkterat däcket!
av Dieselvolvo
Nexus skrev:Finns ju många som motortvättar och åker ombesiktar istället för reparera oljeläckaget.
Så länge det inte hänger droppar tror jag inte de skulle reagera.
Nya plaststoppar kan du ju göra av tex en isskrapa , borra bort poppniten och sätt skruv och mutter. Tar inte däcken i så tror jag inte de bryr sig heller.
Besikta är som ett lotteri.
Beror på deras humör,tid på dygnet, väder mm vad de anmärker på just för dagen.
På mig gnällde de p g a glödbelysning i extraljusen vid ombes av glapp spindel led.
Syrrans V50 gick genom med brusten fjäder och läckande stötdämpare... :roll:
Jag anser en brusten fjäder är fan så mycket trafikfarligare än glödljus i extraljusen...
Fjäderdelen låg lös och kunde hoppat loss och punkterat däcket!
Tackar för svar!
Motortvätt skall göras, och fixa alla andra smågrejer så det endast kan va läckaget de anmärker på, men då kanske är "snälla" pga att det bara är de felet.....men visst är det ett lotteri som du skrev!
Tänkte ja skulle köpa en originalkåpa att skruva fast under motorn.....men vill inte lägga onödiga pengar om det skulle bli skrotning om en månad.
Fick också en anmärkning på parkbelysning i extraljus förra gången....då sa jag att det är bara polisen som anmärker på de, men han hävdade motsatsen och ja tänkte att de är bäst att inte säga något mer.
Tjejer verkar över lag ha lättare för att få igenom bilar...men är det en så uppenbar trafikfarlig grej, så har de ju gått alldeles för långt!
Lucif3r skrev:Du ska absolut inte täppa till något hål och hålla kvar oljan. Då har du ingen koppling kvar speciellt länge.... Det är nog illa med ett läckage öht. där.
Givetvis Inte! Men det läcker inte så farligt nu när de närmar sig nedersta sträcket på stickan, och det handlar ju bara om en dag det kommer vara tätt, så det är ja inte orolig för.
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]