Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SkauneJohan
verkar som att det kom i samband med volv/daf 66 och sedan vidare till 340 med variomatic och där fanns remmar i alla variomatic från daf/volvo men hur blev det rem-johan?
av andersuw
Göteborgshumorn har alltid varit outgrundlig. ;-) Vad "rem" kommer ifrån är ju uppenbart men hur det blev just Johan kan man fråga sig. Var kommer för övrigt namnet SkauneJohan ifrån? "Skaune" är ju rätt uppenbart men hur det blev just Johan kan man fråga sig. ;-)
mitt alias är egentligen rätt enkelt, är skåning och alla som hört skånska vet nog att skånska å uttalas åu. Så har det också stavats historiskt och internationellt blir det då såklart au

ett alias som är lite unikt och rullar fint på tungan blir då skaunejohan (eller skånejohan) :lol:

var kommer ditt namn från? andersuw?
av andersuw
Ja jag har inget emot vare sig namnet Rem-Johan eller SkauneJohan. Mitt eget alias är ganska enkelt det också. Anders är vad jag kallas och u och w är efterföljande initialer. :D
förstod det anders :D (BE) är rätt intressant detta med olika alias, ibland undrar man hur dom kommer till och senare när man får reda på det är det väldigt logiskt samt lite känslan av: jaha vara det bara det? :P
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]